Policy för betyg & recensioner

Så fungerar betyg & recensioner

Här kan du ta del av vår policy för hur vi hanterar betyg och recensioner på våra produkter och recept. 

Vi vill gärna att alla som tycker något om våra produkter och recept ska kunna dela med sig av sin upplevelse – positivt, negativt och konstruktivt, vi välkomnar allt! Dock har vi vissa förhållningssätt till de recensioner som inte uppfyller “kraven” för att publiceras offentligt på sajten. Läs gärna om dessa här nedan. 

Policy för att publicera betyg och recensioner

Vi granskar varje recension innan den publiceras på sajten. Om din recension innehåller en fråga eller önskar respons så besvarar vi inom 10 arbetsdagar. 

Betyg och recensioner ska vara användbara för andra, de ska vara ärliga och pålitliga. Om din recension innehåller något av nedan punkter har vi rätt att neka din recension. Användare som bryter mot policyn vid upprepade tillfällen kan förlora möjligheten att lägga upp recensioner på sajten.

Spam och falska recensioner:

  • Om recensionen innehåller falska eller felaktiga fakta
  • Om exakt samma recension är upplagd flera gånger, av samma eller flera olika konton
  • Om recensionens syfte verkar vara att vilseleda andra besökare eller manipulera betyget
  • Om recensionen hänvisar till något som inte längre stämmer på produktens eller receptets innehåll
  • Om recensionen inte är din egen upplevelse, och i stället är för andras räkning
  • Vid uppgivande av felaktig information om vem du är eller din koppling till innehållet som du recenserar

Recensioner som inte har med ämnet att göra:

  • Om recensionen inte har med produkten eller receptet att göra
  • Om recensionen diskuterar politiska eller sociala frågor
  • Om recensionen ber om gåvor

Annonsering:

  • Om recensionen marknadsför något annat än den produkt eller det recept som gäller
  • Om recensionen inkluderar reklam eller kommersiellt innehåll för andra produkter, varumärken eller tjänster
  • Om recensionen hänvisar till andra webbplatser eller kontaktvägar (exempelvis telefonnummer eller e-postadress)

Intressekonflikt:

  • Om recensionen är skriven av någon anställd på Orkla Foods Sverige
  • Om recensionen är skriven i utbyte mot pengar 

Upphovsrättsskyddat innehåll:

  • Om recensionen gör intrång på upphovsrätten eller andras immateriella rättigheter

Personuppgifter eller annan personrelaterad information:

  • Om recensionen innehåller personnummer, telefonnummer, gatuadress eller annan konfidentiell information

Olagligt, sexuellt, hatiskt eller stötande innehåll:

  • Om recensionen innehåller länkar till olagligt innehåll
  • Om recensionen anspelar på något sexuellt
  • Om recensionen är hatisk, kränkande eller diskriminerande
  • Om recensionen innehåller svordomar eller stötande språk
Scroll to Top

Tävlingsvillkor

SKAPA DIN UNIKA SMAK OCH TÄVLA OM 25 000 KR

Så här går det till

På kampanjsidan kan du göra egna smaker till Risifrutti och Mannafrutti. För att vara med och tävla behöver du skapa en smak med minst 1 ingrediens, fylla i din mailadress, godkänna tävlingsvillkoren och klicka på ”skicka in mitt bidrag”. En av smakerna som skickas in väljs efter avslutad kampanjperiod ut och blir nästa Tillfälligt besök-smak för Risifrutti. För att vinna ska man ha gjort den bästa kombinationen av ingredienser med det bästa namnet enligt Orkla. Ifall fler har gjort samma kombination av ingredienser som väljs är det smaken med det bästa namnet som vinner. Den AI-genererade bilden man får av sin smak tas inte in i bedömningen och kommer inte att användas som design på produkten. Den vars smak väljs att bli nästa Tillfälligt besök vinner 25 000 kr. Vinstutbetalning sker direkt till vinnarens bankkonto. Du kan skicka in förslag och tävla hur många gånger du vill.

Vid bedömning kommer juryn ta följande kriterier i beaktande:

Lekfullhet, kreativitet, kommersiell potential, hur väl ingredienserna passar ihop samt vad som är möjligt för våra kockar i Örebro att tillaga.

Om juryn bedömer att det inte går att skilja två snarlika bidrag åt förbehåller vi oss rätten att lotta fram en vinnare.

Vi förbehåller oss också rätten att göra justeringar i det vinnande bidraget för att anpassa efter rådande lagkrav och eventuella önskemål från våra återförsäljare och grossister. Vi kan därmed inte garantera att det vinnande bidraget i tävlingen överensstämmer till hundra procent med den produkt som lanseras på marknaden som nästa års tillfälligt besök

Deltagande

Kampanjen pågår 9/9–10/11 2024 och är öppen för alla över 18 år som är bosatta i Sverige. Vi förbehåller oss rätten att ändra kampanjperiod vid oförutsedda händelser.

Vinstinfo

Vinsten kan inte bytas mot annat. Vinsten betalas ut direkt till vinnarens bankkonto. Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vinnaren ansvarar själv för att ta upp vinsten i deklarationen.

Vinstplan

1 vinst på 25 000 kr.

Vinstdragning & leverans

Vinnaren är den vars smak väljs att bli nästa Tillfälligt besök. Vi kontaktar vinnaren senast 9/12 2024 på den angivna mailadressen. Vi tar inte ansvar för felaktigt ifyllda mailadresser. Vinsten betalas ut direkt till vinnarens bankkonto. Skulle vinnaren inte svara eller gå att nå efter upprepade kontaktförsök kan vinsten gå till en annan tävlande. Detta beslut kan inte överklagas.

Vi förbehåller oss rätten att diskvalificera deltagare vid misstanke om fusk. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, tekniska fel eller oavsiktliga missförstånd i samband med kampanjen.

Systemkrav

Telefonen måste ha fungerande internetuppkoppling och mobildata kommer att förbrukas om enheten inte är uppkopplad mot ett wifi-nätverk.

SEKRETESS & PERSONUPPGIFTER

Hantering av personuppgifter

Uppgifterna som du lämnar för att delta behandlas av Orkla som är personuppgiftsansvarig. Det betyder att Orkla ansvarar för att dina uppgifter behandlas enligt gällande dataskyddslagstiftning. Vi använder och delar uppgifterna med Silverplus AB och 24hr AB för att administrera och skicka ut premie.

Sekretesspolicy

Din sekretess är viktig för oss. I vår sekretesspolicy beskrivs vilka personuppgifter som Orkla Foods Sverige AB samlar in från dig, hur vi interagerar med dig och hur vi använder samt lagrar dessa uppgifter. Ta del av vår sekretesspolicy här:https://www.orkla.se/ofs- behandling-av-personupplysningar/

Personuppgifter vi samlar in och hur vi använder dem

www.orkla.com/legal/se/

Hur vi delar dina personuppgifter

Orkla delar personuppgifterna med Silverplus AB och 24hr AB (för att administrera och skicka ut din vinst).

Tillgång till dina personuppgifter

Kontakta oss på detta formulär om du vill få tillgång till, få utlämnat, korrigera eller radera personuppgifter som vi har lagrat. Du kan också lämna klagomål, kräva begränsningar eller ta tillbaka ditt samtycke när som helst. Du kan också vända dig till Datainspektionen om du vill klaga på vår hantering av personuppgifter

 

Borttagning av personuppgifter
Vi tar bort dina personuppgifter efter att kampanjen är avslutad.

 

Hur vi förvarar personuppgifterna
Tjänster och produkter vi använder för att bearbeta och lagra dina personuppgifter finns inom EU. Det säkerställer att våra leverantörer också följer lagen om GDPR.

Vid frågor, vänligen kontakta konsumentkontakt@orklafoods.se

Tillgång: Orkla Foods Sverige AB och Silverplus AB
Underleverantör: Silverplus AB och 24hr AB